thc-thc.com

Retrospekcja Po Spożyciu Ecstasy

Jak się okazuje, nie tylko środki halucynogenne, ale również pigułki ecstasy mogą powodować tak zwane flashbacki, czyli retrospekcje, jak wynika z najnowszych badań.

Retrospekcja Po Spożyciu Ecstasy, jamaica.com.pl

Od czasu do czasu kolory świeciły jaśniej niż zwykle. Obiekty otoczone były swoistą aurą i we wszelkiego rodzaju sytuacjach twarze wydawały mu się stawać tuż przed jego twarzą. Po spożyciu ecstasy, w ciągu kolejnych trzech miesięcy 25-latek doświadczył nawracających zaburzeń percepcji. Chociaż czuł lekkie napięcie, z czasem zjawiska te stały się rzadsze.

Podczas gdy 25-latek miał łagodny wynik, inny 27-latek doświadczył silnych stanów lękowych. Rosyjski zespół medyczny opublikował te przypadki w międzynarodowym czasopiśmie specjalistycznym. Mężczyzna spożywał ecstasy około 4-5 razy. Dwa dni po ostatniej pigułce ecstasy zaczęły u niego występować zaburzenia percepcji.

Podobnie jak w pierwszym przypadku, postrzegał kolory intensywniej. Ponadto, poruszające się obiekty zdawały się tworzyć powidoki lub paski w jego percepcji.

Efektom tym towarzyszyło uczucie osłabienia, które miało wpływ na całe ciało i drętwienie w ramionach oraz nogach. Objawy były dla niego tak przerażające, że czasami nie odważył się wyjść z domu. Około miesiąca po pojawieniu się objawów, udał się do szpitala. Jednak nawet po zastosowaniu różnych leków objawy ustąpiły tylko w pewnym stopniu.

Zaburzenia percepcji po zażyciu ecstasy nie ustąpiły nawet rok później

Kiedy nawet po roku zaburzenia nie ustąpiły, 27-latek zwrócił się o pomoc psychiatryczną. Prowadzący leczenie zespół medyczny podał mu szereg leków, w tym benzodiazepiny, leki przeciwdepresyjne i lek przeciwpadaczkowy. Po miesiącu od rozpoczęcia leczenia jego stany lękowe znacznie się zmniejszyły. Zaburzenia percepcji można było złagodzić, ale nie zniknęły one całkowicie nawet po drugiej terapii.

Obaj mężczyźni prawdopodobnie cierpieli na tzw. uporczywe zaburzenia percepcji wywołane halucynogenem, w skrócie HPPD. W języku pospolitym mówi się również o retrospekcjach. Retrospekcja odpowiada dokładnie HPPD typu 1. Podkategoria ta ma stosunkowo łagodną symptomatologię, która zazwyczaj sama zanika. HPPD typu 2 ma jednak bardzo stresujące objawy, które mogą prowadzić do znacznych ograniczeń w życiu codziennym, jak to miało miejsce w przypadku 27-latka.

Prowadzący leczenie zespół lekarzy opublikował te przypadki, aby wskazać, że HPPD może wystąpić również po zastosowaniu ecstasy. Retrospekcje i HPPD są zwykle powiązane z „klasycznymi” substancjami halucynogennymi, takimi jak LSD lub grzyby z psilocybiną, czyli potocznie grzybki halucynki.

Zgodnie ze sprawozdaniami dotyczącymi przypadków, ecstasy może również powodować odpowiednie zaburzenia percepcyjne. Należy jednak zauważyć, że z reguły nie wiadomo, które substancje są zawarte w nielegalnie wyprodukowanych narkotykach. Dlatego nie można wykluczyć, że jedna lub druga pigułka ecstasy może być skażona substancjami halucynogennymi.

Źródło:
Skryabin, V. Y., Vinnikova, M., Nenastieva, A. & Alekseyuk, V. (2019). Hallucinogen persisting perception disorder: A literature review and three case reports. Journal of Addictive Diseases, https://doi.org/10.1080/10550887.2019.1673655.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright © jamaica.com.pl - Portal o marihuanie.